Marketingstrategi – et sjældent overhørt ord, når man driver en forretning i dag. Langt de fleste kender til vigtigheden af at have udarbejdet en effektiv og præcis marketingstrategi, så man når ud til så bred en målgruppe som muligt. Drømmer du om at udvikle din salgs- og marketingstrategi i det nye år, så du får større succes med din virksomhed? Du har måske undersøgt muligheden for at anvende hjemmesiden Amazon, fordi du ønsker at gøre brug af den til at udvide din målgruppe og nå flere potentielle kunder? I det tilfælde kan du læse med her for at par tips og tricks til at komme godt i gang.
Drag fordel af Amazons serviceordninger
Platformen Amazon har en masse muligheder, du kan benytte dig af, når du driver en virksomhed, der ønsker at sælge varer. Det kan blandt andet være:
- Amazon FBA: Det fungerer ved, at du overlader salg og andre dele af processen til Amazon i Danmark, så de kan klare det for dig. På den måde kan du bruge din tid, der ellers ville gå med de arbejdsopgaver, på at udtænke forretningsplaner og sælge flere produkter.
- Amazon Ads: Her anvender du platformen til at eksponere dine produkter for en gruppe af kunder, der sidder købsklare og derfor er tilbøjelige til at kaste sig over dine produkter, hvis de ser dem.
Inden du opretter din virksomhed
Generelt kan det være et stort projekt at komme i gang med at være sælger på Amazon – særligt hvis du ønsker at oprette din virksomhed på platformen. Det skyldes især, at virksomheden skal godkendes af Amazon, hvorfor den skal leve op til nogle forskellige krav. Af den grund er det ikke dumt at overveje at kontakte et bureau, der har forstand på, hvordan man som virksomhed kommer i gang med at bruge Amazon som salgs- og marketingsplatform.